لوگو
پژوهش، بیمه و آموزش

خانه

درباره ما

پژوهش

بیمه

آموزش

تماس با ما

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •  
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •  

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

پورتال
ثبت‌نام
موسسه چند منظوره سروش سرآمدان سارینا
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •  
خانه > بازاریابی دیجیتال: مفهوم، مزایا و ویژگی‌ها

  

بازاریابی دیجیتال: مفهوم، مزایا و ویژگی‌ها

۲ تیر ۱۴۰۴

0

admin

بازاریابی دیجیتال: مفهوم، مزایا و ویژگی‌ها

بازاریابی دیجیتال یکی از انواع بازاریابی است که به‌طور گسترده‌ای برای ارتقا محصولات یا خدمات و دستیابی به مشتری از آن استفاده می‌شود. بازاریابی دیجیتال فراتر از بازاریابی اینترنتی است که حتی ممکن است به اینترنت نیز نیازی نداشته باشد. به‌طور کلی بازاریابی دیجیتال شامل: تلفن‌های همراه، تبلیغات صفحه نمایش، بازاریابی موتورهای جستجو و بسیاری از اشکال دیگر رسانه‌های دیجیتال است (اختیارالدین و همکاران، 1399).

بازاریابی دیجیتال مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش بازاریابی در کسب‌وکارهای مدرنی است که کارشان به بستر اینترنت و به صورت آنلاین انجام خواهد شد. بازاریابی دیجیتال طیف وسیعی از فعالیت‌ها و ابزارها را در اختیار کسب ‌و کارها قرار می‌دهد و به کمک فعالیت‌های اینترنتی و استفاده از فناوری‌های دیجیتال، تحقق اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت‌ها را تسریع می‌بخشد که به سودآوری بیشتری منجر می‌شود (فرانکل، 2020، به نقل از شافعیان و همکاران، 1399). 

در دنیای بازاریابی الکترونیکی مدل‌هاي کسب و کار جديدي معرفي شده‌اند و گرايش‌های جديدي نيز در حال ظهور مي‌باشند. يکي از آخرين گرايش‌ها، شبکه‌هاي اجتماعي هستند که نه تنها تعداد زيادي کاربر و بازديدکننده را جذب کرده‌اند، بلکه مکاني براي قرار دادن تبليغات آنلاين شرکت‌ها و کمپاني‌هاي مختلف مي‌باشد. با وجود اينکه بازاريابي سنتي هنوز مفيد و ارزشمند است، اهميت بازاريابي ديجيتال را نمي‌توان انکار کرد. بازاريابي ديجيتال مي‌تواند، موجب شکست شرکت شود، وب‌سايت‌هاي ارتباط جمعي بخش عظيمي از بازاريابي ديجيتال هستند و با کمک رسانه‌هاي اجتماعي، جلب توجه مثبت، توسط مشتريان راضي، به آسان قابل انجام است. اين به اين معني است که يک مشتري نااميد، مي‌تواند به آساني توجه منفي زيادي را به خود جلب کند. بدین منظور، داشتن یه تصویر ذهنی مثبت هرگز اینقدر مهم نبوده است. با وجود اینکه رسانه‌هاي اجتماعي بخش مهمي از بازاريابي ديجيتال هستند، اين تنها بخشي از اين فرايند است. فرصت‌هاي بازاريابي ديجيتال بي‌پايان هستند. از جمله بازاريابي ايميلي، وب‌سايت‌ها، تبليغات، رسانه‌هاي اجتماعي و نظایر آن. بازاريابي ديجيتال تنها يک کانال جديد براي بازاريابي نيست، بلکه يک روش کاملاً متفاوت از بازاريابي در مقايسه با روش قديمي بازاريابي است (راجح، 2017، به نقل از کوکبی و همکاران، 1399).

بازاريابي ديجيتال نوعي از بازاريابي است که از طريق کانال‌هاي ديجيتال چه آنلاين و چه غيرآنلاين انجام مي‌شود. در اين روش، از تمامي ظرفيت‌ها و کانال‌هاي ممکن و موجود در دنياي ديجيتال استفاده مي‌شود تا اطلاعات به مشتري يا مصرف‌کننده رسانده شود (بوردت، 2014، به نقل از کوکبی و همکاران، 1399).

بازاریابی دیجیتال استفاده از رسانه الکترونیک توسط بازاریابان است تا خدمات و محصولات را در بازار تبلیغ کنند. هدف اصلی بازاریابی دیجیتال جذب مشتریان است و به آن‌ها امکان می‌دهد با برند از طریق رسانه دیجیتال ارتباط برقرار کنند. بازاریابی دیجیتال اصطلاح گسترده‌ای است که به تکنیک‌های تبلیغی مختلف اشاره می‌کند که برای دستیابی مشتری به فناوری‌های دیجیتال توسعه پیدا کرده است. بازاریابی دیجیتال انتخاب گسترده خدمات، محصول و بازاریابی برند را در بر می‌گیرد تا فواید مختلف بازاریابی دیجیتال را به مشتریان نشان دهد (تکن، 2012).
یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال فراگیری رسانه‌های دیجیتال است و فارغ بودن آن از زمان و مکان که باعث شده جزء جدایی‌ناپذیر از زندگی روزانه افراد محسوب شود. ازاین‌رو، با در نظر گرفتن چنین شرایطی، استفاده از بازاریابی سنتی همانند قبل، از کارایی قابل قبولی برخوردار نخواهد بود. لذا باید حضور در دنیای مدرن مارکتنیگ را جدی گرفت و به صورت حرفه‌ای به آن قدم نهاد؛ چرا که برداشتن قدم‌های اشتباه در این مسیر می‌تواند از ورود نکردن به آن هم مضرتر باشد (ویوج و تامست، 2020).

از ویژگی‌های مهم بازاریابی دیجیتال می‌توان به سرعت بالا، عملکرد و قابلیت‌های نامحدود، استفاده از تفکرات و پیشنهادات مشتریان، افزایش و جلب بیشتر مشتریان و نظایر آن اشاره کرد. بازاریابی دیجیتال امکانات و قابلیت‌هایی را به شرکت‌ها می‌دهد که از طریق آن می‌توانند با هزینه کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات محیطی به اهداف خود برسند (موسوی فرد، 1401).

 

منبع: موسوی فرد، سید رضا .(1401). تبلیغات و برند با رویکرد بازاریابی دیجیتال، کرمانشاه، انتشارات کرمانشاه.

 

جهت آشنایی بیشتر در خصوص تبلیغات و بازاریابی دیجیتال به مقاله «تبلیغات و بازاریابی دیجیتال: راهنمای جامع برای فتح بازار آنلاین» مراجعه فرمایید.

دسته بندی:

آموزش‌های رایگان

برچسب ها:

اشتراک گذاری:

   دیدگاه مشتریان

دیدگاهشما لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

   پست‌های تصادفی

تبلیغات و بازاریابی دیجیتال: راهنمای جامع برای فتح بازار آنلاین
آموزش‌های رایگان
تبلیغات و بازاریابی دیجیتال: راهنمای جامع برای فتح بازار آنلاین

در دنیای امروز، جایی که بیشتر فعالیت‌ها به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند، تبلیغات…

admin

زمان مطالعه 3 دقیقه

انواع طیف‌های پرسشنامه: راهنمای جامع محققان
آموزش‌های رایگان
انواع طیف‌های پرسشنامه: راهنمای جامع محققان

در تحقیقات علوم اجتماعی، استفاده از طیف‌های اندازه‌گیری در پرسشنامه‌ها یک روش متداول برای…

admin

زمان مطالعه 4 دقیقه

مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
آموزش‌های رایگان
مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری

مزایای بیمه عمر و سرمایه‌گذاری الف) پوشش بیمه‌ای برای خانواده    بیمه عمر و…

admin

زمان مطالعه 2 دقیقه

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی: دروازه‌ای به آینده‌ای هوشمند
آموزش‌های رایگان
یادگیری ماشین و هوش مصنوعی: دروازه‌ای به آینده‌ای هوشمند

هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML)، دو مفهوم کلیدی در دنیای فناوری امروز…

admin

زمان مطالعه 3 دقیقه

گردشگری سلامت: سفری به سوی بهبود و سلامتی در دنیایی نوین
آموزش‌های رایگان
گردشگری سلامت: سفری به سوی بهبود و سلامتی در دنیایی نوین

در دنیای امروز که سرعت زندگی افزایش یافته و آگاهی از اهمیت سلامت به…

admin

زمان مطالعه 3 دقیقه

بیمه چیست و ضرورت آن در زندگی مدرن
آموزش‌های رایگان
بیمه چیست و ضرورت آن در زندگی مدرن

بیمه چیست؟ بیمه یکی از ابزارهای کلیدی برای مدیریت ریسک در زندگی است. چه…

admin

زمان مطالعه 2 دقیقه

مقاله بیس در پایان نامه: مزایا، چالش‌ها و راهکارها
آموزش‌های رایگان
مقاله بیس در پایان نامه: مزایا، چالش‌ها و راهکارها

انتخاب یک مقاله بیس مناسب، همچون پیمودن مسیری مشخص در فرآیند نگارش پایان‌نامه کارشناسی…

admin

زمان مطالعه 3 دقیقه

 اصطلاحات تخصصی چاپ: از طراحی تا محصول نهایی
آموزش‌های رایگان
 اصطلاحات تخصصی چاپ: از طراحی تا محصول نهایی

  صنعت چاپ، دنیایی پیچیده و گسترده با واژگان و فرآیندهای منحصربه‌فرد است. آشنایی…

admin

زمان مطالعه 7 دقیقه

یادگیری بیش از 300 کلمه بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی
ویدئوهای آموزشی
یادگیری بیش از 300 کلمه بسیار پرکاربرد در زبان انگلیسی

در این پست به یادگیری بیش از 300 کلمه پرتکرار و پرکاربرد در زبان…

admin

زمان مطالعه یک دقیقه

بازاریابی دیجیتال: مفهوم، مزایا و ویژگی‌ها
آموزش‌های رایگان
بازاریابی دیجیتال: مفهوم، مزایا و ویژگی‌ها

بازاریابی دیجیتال یکی از انواع بازاریابی است که به‌طور گسترده‌ای برای ارتقا محصولات یا…

admin

زمان مطالعه 3 دقیقه

بانک ایران زمین
بانک تات
بلو
بانک ملت
بلو
اسنپ
زرین پال
موسسه چند منظوره پژوهشی، بیمه‌ای و آموزشی سروش سرآمدان سارینا به عنوان تخصصی‌ترین موسسه در امور پژوهشی، بیمه‌ای و آموزشی با بالاترین کیفیت و سرعت ارائه خدمات در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به کلیه عزیزان می‌باشد.
درباره ما
تماس با ما

پژوهش

  • طرح پژوهشی
  • پروپوزال
  • پایان نامه (رساله)
  • مقاله
  • تحلیل آماری
  • داوری

بیمه

  • بیمه حوادث
  • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
  • بیمه آتش‌سوزی
  • بیمه اتومبیل (ثالث و بدنه)
  • بیمه باربری
  • بیمه مهندسی
  • بیمه مسئولیت

آموزش

  • آموزش‌های رایگان
  • ویدئوهای آموزشی

انتشارات

  • معرفی انتشارات
  • ویراستاری
اینماد

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به مؤسسه سروش سرآمدان سارینا می‌باشد.

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •