لوگو
پژوهش، بیمه و آموزش

خانه

درباره ما

پژوهش

بیمه

آموزش

تماس با ما

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •  
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •  

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

پورتال
ثبت‌نام
موسسه چند منظوره سروش سرآمدان سارینا
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •  
خانه > تبلیغات و ابعاد برند

  

تبلیغات و ابعاد برند

۳ تیر ۱۴۰۴

0

admin

تبلیغات و ابعاد برند

تبلیغات و وفاداری به برند

تبلیغات مؤثرترین ابزار وفادار کردن مشتریان به برند به شمار می‌آید، اما اگر بدون برنامه‌ریزی و دانش کافی انجام گردد، نتیجه‌ای معکوس خواهد داشت. تبلیغات در صورتی می‌تواند مفید واقع شود که افراد کارشناس و صاحب‌نظر در این مسیر همکاری لازم را داشته و تصمیمات مناسبی را اتخاذ نمایند و اجرای برنامه‌های تبلیغات به افراد دارای مهارت و با دانش روز تبلیغات و بازاریابی سپرده شود.

تبلیغاتی که تصورات و احساسات یک فرد یا یک شرکت را هدف قرار بگیرد و با برنامه‌ریزی دقیقی اجرا گردد، می‌تواند وفاداری مشتریان به برند را بهبود بخشد. علاوه بر این نوع رنگ، جلوه‌های بصری، متن تبلیغات نیز در اثربخشی تبلیغات مؤثر است. تبلیغاتی که جنبۀ آگاه‌کننده و یادآوری‌کننده باشد در بهبود وفاداری مشتریان به برند مؤثر است. تبلیغات ترغیب‌کننده بیشتر برای مشتریانی کاربرد دارد، که به تازگی به سمت برند موردنظر خود گرایش پیدا کرده‌اند.

تبلیغات و ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند تمایز محصولات یا خدمات نسبت به دیگر رقبا را بیان می‌کند. هر برند باید برای خود یک ارزش ویژه داشته باشد تا مشتریان نسبت به آن وفادار بمانند. به‌دست آوردن یک ارزش برای برند کار راحتی نیست و نیازمند زیرساخت‌های مدیریتی، استفاده از ابزارهای ارتباطی و نظایر آن است. تبلیغات یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که می‌تواند ارزش ویژه برند را آشکار سازد. تبلیغات یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در بازاریابی به شمار می‌آید که در ایجاد تصویر ذهنی از برند در ذهن مشتریان نقش ویژه‌ای را بر عهده دارد. تبلیغات می‌تواند به یک برند ارزش بالایی را بدهد. تبلیغات و ارزش ویژه برند یک ارتباط هم‌پوشان دارند. به‌طوری که تبلیغات مؤثر و کارآمد می‌تواند ارزش ویژه برند را به وجود آورد یا آن را ارتقا بخشد و بالعکس. امروزه در بازاریابی دیجیتال که تبلیغات غالباً به صورت اینترنتی و دیجیتالی انجام می‌گردد، توجه به ارزش ویژه برند و ایجاد ارزش یکی از مهم‌ترین ابعاد تبلیغات تلقی می‌شود.   

تبلیغات و عشق به برند

عشق به برند روابط احساسی و عاطفی مشتریان با محصولات شرکت موردنظر را تشریح می‌کند. میان عشق به برند و وابستگی مشتریان به برند یک ارتباط تنگاتنگ وجود دارد. هرچقدر برند محصولات خود را با کیفیت‌تر و مقرون به صرفه‌تر عرضه نماید، عشق به برند نیز افزایش می‌یابد. عشق به برند عواطف و احساسات مشتریان را تحریک می‌کند و آن‌ها را مجذوب خود می‌کند. از این رو تبلیغات یکی از ابزارهای مهم بازاریابی است که می‌تواند بر عشق به برند مؤثر واقع شود.

معمولاً مشتریانی که نسبت به محصول خود عشق به برند دارند، علاوه بر کیفیت و هزینه مقرون به صرفه آن محصول یا خدمات، به جلوه‌های بصری یک تبلیغ نیز توجه ویژه‌ای دارند. هرچند هر مشتری دارای سلایق مختص به خود است، اما در اغلب آن‌ها مصادیق مشابه‌ای وجود دارد. غالباً این مشتریان از رنگ‌های گرم، رنگ‌های سازمانی (ثابت)، متن منحصر به فرد، استفاده از تصاویر، اشکال و موارد دیگر استقبال می‌کنند. امروزه تأثیر رنگ‌ها و متن‌های منحصر به فرد در تبلیغات از جنبه‌های روانشناسی به اثبات رسیده است. بنابراین، می‌توان گفت که تبلیغات به شیوه‌ای کارآمد و برنامه‌ریزی شده می‌تواند بر عشق به برند مؤثر باشد. امروزه که بازاریابی با سرعت زیادی در حال تغییر و تحول است و بیشتر مشاغل به سمت بازاریابی دیجیتال گرایش پیدا کرده‌اند، باید تبلیغات را به شکلی طراحی کرد که عاملی تحریک‌ کننده بر احساسات و عواطف مشتریان قلمداد شود.  

تبلیغات و مدیریت برند

مدیریت برند کلیه فعالیت‌هایی است که موجب ایجاد برند، افزایش ارزش ویژه برند، بهبود وفاداری مشتریان به برند، ایجاد هویت برند و نظایر آن می‌گردد. در یک جمله مدیریت برند ابعاد مختلف آن را مدیریت و بهبود می‌بخشد. از این رو تبلیغات یکی از مؤثرترین ابزارهای مدیریت برند است. صاحبان کسب و کار از طریق تبلیغات گسترده و هدفمند به برند خود اعتبار می‌بخشند و در تلاش هستند تا موقعیت برند خود را بهبود یابند. تبلیغات ابزاری کارآمد جهت اعتباربخشی و تقویت زیرساخت‌های برند و مدیریت کردن آن به شمار می‌آید. تبلیغات باعث می‌شود برندها در زمان‌های مختلف محصولات خود را به مشتریان یادآوری کنند و مشتریان جدید را ترغیب به خرید نمایند. تبلیغات نوآوری یک برند را به مشتریان معرفی می‌کند و مدیریت برند را آسان‌تر می‌نماید. بدون تبلیغات اثربخش نمی‌توان مدیریت قابل قبولی را بر روی برند به عمل آورد. با این حال می‌توان گفت که تبلیغات و مدیریت برند یک رابطه مستقیم و تنگاتنگ باهم دارند و تبلیغات عامل مؤثر بر بهبود مدیریت برند محسوب می‌شود.

تبلیغات و هویت برند

در محیط پررقابت امروز، تبلیغات یکی از ابزارهایی است که اکثر شرکت‌ها برای معرفی محصول و گسترش بازار خود به آن روی می‌آورند. شرکت‌ها برای ترغیب به خرید، مشارکت و ایجاد تعهد و وفاداری به برند، باید برندهایشان را با دقت مدیریت نمایند. برای هدایت مصرف‌کنندگان و مشتریان به سمت وفاداری و تعهد به محصول، باید هویت برند دائماً در ذهن مصرف‌کننده تثبیت و یادآوری شود. صاحبان مشاغل، اغلب مبالغ بسیاری را خرج تبلیغات کرده تا مشتری را نسبت به برند آگاه کرده و یا برند را برای او یادآوری کنند. از این رو هویت برند یکی از مفاهیم مهم برند محسوب می‌شود که از طریق تبلیغات می‌توان آن را تقویت نمود. برند بی‌هویت همانند درختی بی‌ریشه است که هر آن ممکن است، زمین بخورد. هویت برند مفهومی پیچیده است که اهمیت آن انکارناپذیر است. هویت برند مسیر درست رسیدن به اهداف سازمانی را آشکار می‌نماید، که از طریق تبلیغات می‌توان این مسیر را هموار کرد.
منبع: موسوی فرد، سید رضا .(1401). تبلیغات و برند با رویکرد بازاریابی دیجیتال، کرمانشاه، انتشارات کرمانشاه.

 

جهت آشنایی بیشتر در خصوص هوش مصنوعی و تبلیغات به مقاله «هوش مصنوعی، ناجی تبلیغات مدرن» مراجعه فرمایید.

دسته بندی:

آموزش‌های رایگان

برچسب ها:

اشتراک گذاری:

   دیدگاه مشتریان

دیدگاهشما لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

   پست‌های تصادفی

تبلیغات و بازاریابی دیجیتال: راهنمای جامع برای فتح بازار آنلاین
آموزش‌های رایگان
تبلیغات و بازاریابی دیجیتال: راهنمای جامع برای فتح بازار آنلاین

در دنیای امروز، جایی که بیشتر فعالیت‌ها به سمت آنلاین شدن پیش می‌روند، تبلیغات…

admin

زمان مطالعه 3 دقیقه

رایج‌ترین اشتباهات در انتشار کتاب که نویسندگان باید آن‌ها را بدانند
آموزش‌های رایگان
رایج‌ترین اشتباهات در انتشار کتاب که نویسندگان باید آن‌ها را بدانند

انتشار کتاب، رویای بسیاری از نویسندگان است. اما این مسیر، پر از چالش‌ها و…

admin

زمان مطالعه 2 دقیقه

تفاوت بین تألیف و گردآوری کتاب
آموزش‌های رایگان
تفاوت بین تألیف و گردآوری کتاب

در این مقاله، به بررسی تفاوت بین دو مفهوم مهم در تولید محتوای مکتوب،…

admin

زمان مطالعه 2 دقیقه

تأثیر بلاکچین و ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهانی: فرصت‌ها و چالش‌ها
آموزش‌های رایگان
تأثیر بلاکچین و ارزهای دیجیتال بر اقتصاد جهانی: فرصت‌ها و چالش‌ها

در دنیای پرشتاب امروز، تکنولوژی بلاکچین و ظهور ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین و اتریوم،…

admin

زمان مطالعه 4 دقیقه

روش هرمنوتیک در روش‌شناسی پژوهش: همراه با مثال‌های کاربردی
آموزش‌های رایگان
روش هرمنوتیک در روش‌شناسی پژوهش: همراه با مثال‌های کاربردی

روش‌شناسی پژوهش، شالوده‌ی هر تحقیق علمی است. اگر روش درست انتخاب نشود، نتایج تحقیق…

admin

زمان مطالعه 4 دقیقه

کتابخوانی و خرید کتاب
آموزش‌های رایگان
کتابخوانی و خرید کتاب

چرا کتابخوانی و خرید کتاب بهترین سرمایه‌گذاری برای ذهن شماست؟ در دنیای پرسرعت امروز،…

admin

زمان مطالعه 2 دقیقه

ضرورت بیمه حوادث: محافظت در برابر نادیده‌انگاری
آموزش‌های رایگان
ضرورت بیمه حوادث: محافظت در برابر نادیده‌انگاری

مقدمه زندگی هر فرد شامل رویدادهای پیش‌بینی‌نشده است که می‌تواند تأثیرات جدی بر سلامت…

admin

زمان مطالعه 2 دقیقه

پژوهش آزمایشی: کشف روابط علت و معلولی به روش کارآگاهان علمی
آموزش‌های رایگان
پژوهش آزمایشی: کشف روابط علت و معلولی به روش کارآگاهان علمی

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه دانشمندان می‌توانند با قطعیت…

admin

زمان مطالعه 4 دقیقه

انقلاب در یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی
آموزش‌های رایگان
انقلاب در یادگیری زبان انگلیسی با هوش مصنوعی

یادگیری یک زبان جدید همیشه چالش‌برانگیز و نیازمند زمان و تلاش فراوان بوده است.…

admin

زمان مطالعه 5 دقیقه

بیمه مسئولیت آسانسور: راهنمای جامع، پوشش‌ها و نکات کلیدی
آموزش‌های رایگان
بیمه مسئولیت آسانسور: راهنمای جامع، پوشش‌ها و نکات کلیدی

استفاده از آسانسور به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. اما…

admin

زمان مطالعه 3 دقیقه

بانک ایران زمین
بانک تات
بلو
بانک ملت
بلو
اسنپ
زرین پال
موسسه چند منظوره پژوهشی، بیمه‌ای و آموزشی سروش سرآمدان سارینا به عنوان تخصصی‌ترین موسسه در امور پژوهشی، بیمه‌ای و آموزشی با بالاترین کیفیت و سرعت ارائه خدمات در سراسر کشور آماده ارائه خدمات به کلیه عزیزان می‌باشد.
درباره ما
تماس با ما

پژوهش

  • طرح پژوهشی
  • پروپوزال
  • پایان نامه (رساله)
  • مقاله
  • تحلیل آماری
  • داوری

بیمه

  • بیمه حوادث
  • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
  • بیمه آتش‌سوزی
  • بیمه اتومبیل (ثالث و بدنه)
  • بیمه باربری
  • بیمه مهندسی
  • بیمه مسئولیت

آموزش

  • آموزش‌های رایگان
  • ویدئوهای آموزشی

انتشارات

  • معرفی انتشارات
  • ویراستاری
اینماد

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به مؤسسه سروش سرآمدان سارینا می‌باشد.

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی مؤسسه
    • مدیر موسسه
    • اهداف و چشم‌انداز
    • نظرسنجی مشتریان
    • مجوزها
  • پژوهش
    • طرح پژوهشی
    • پایان‌ نامه (رساله)
    • پروپوزال
    • مقاله
    • تحلیل آماری
    • داوری
    • سایر
  • بیمه
    • بیمه اشخاص
      • بیمه حوادث
      • بیمه درمان
      • بیمه عمر و سرمایه‌گذاری
      • بیمه مسافرتی
    • بیمه اموال
      • بیمه آتش‌سوزی
      • بیمه اتومبیل
      • بیمه باربری
      • بیمه مهندسی
    • بیمه مسئولیت
    • بیمه طرح‌های خاص
  • آموزش
    • آموزش‌های رایگان
    • کارگاه‌های آموزشی
    • ویدئوهای آموزشی
  • انتشارات
    • انتشارات سروش پژوه (معرفی)
    • تبدیل پایان‌نامه به کتاب
    • ویراستاری
  • همکاری با ما
  • تماس با ما
  • فروشگاه
    • فروشگاه کتاب
      • انتشارات سروش پژوه
      • اقتصاد، حسابداری و مدیریت
      • تاریخ و فلسفه
      • جامعه‌شناسی
      • روانشناسی
      • ریاضی و آمار
      • رمان
      • زبان و ادبیات فارسی
      • زبان
      • علوم پزشکی و پیراپزشکی
      • علوم تربیتی
      • علوم سیاسی
      • فقه و حقوق
  •